Nu är det nedräkning..

Ni är några stycken som gnäller på att jag bloggar för dåligt. Ni har rätt. Jag är en dålig människa. Men jag måste tyvärr säga att de närmaste månaderna kommer att bli lika inläggsfattiga. Sorry.

Kubaresan närmar sig med stormsteg och efter diverse djupdykningar har det framkommit att internet är högst sällsynt på Kuba. Förbjudet till och med.
Det finns ett antal människor som fått dispens att utnyttja internet i landet, och några av dem är privatpersoner som driver Casa Particulares, typ hostels. Har man lite flyt och är artig, snäll och hjälpsam kan man skicka iväg ett kort mail emellan varven för att folk iaf ska veta att man lever.. =) En tjej som nyligen var på Kuba beskrev Internet som otroligt 90-tal gällande hastighet. Inloggning på Face Book tog 15 min..

Att ta med mobilen är inte så jäkla användbart heller. Ett samtal hem kostar ca 40 kr per minut! Ouch! SMS ligger på runt 8 kr så det får bli något enstaka sånt istället! Så det ser ut att bli snålt med kommunikation..

Det får bli vykort! Eller flaskpost.. På så vis får vi kanske användning för alla tomma romflaskor. =)

Skriver mer snart igen. Hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: TESS

Hoppas ni har det bra i.. Kuba, på Kuba? ;) När ni kommer hem ska vi dricka vin och äta salami ;) Ha det underbart nu och sola lite åt mig är du snäll :D!

2008-10-28 @ 13:49:54
URL: http://missaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0